torsdag den 9. december 2010

Billeder og Inspiration (eye candy)


Det er en kendsgerning, at billeder implantat i vores sind og stærkt kan påvirke os i dette arbejde med at designe og sy malet lærred. Det er en slags underbevidst forslag om, at vi undertiden ikke er klar over - og dette inkluderer vælge farveskemaer og tråde.
Dette er en af de grunde, jeg krydstogt blandt blogs om morgenen, der er smukt præsenteret og har intet at gøre med Broderi.


De billeder vil blive hos mig, selv om jeg er klar over det senere. Jeg var på udkig gennem de nye Metropolitan Museum of Art katalog i går, og indså, hvad en stærk indflydelse på smykker har været på nogle af mine små stykker - som servietringe og fødselsdag skøre quilts.

Nogle gange kan jeg afhente et stykke Jeg designede et par år siden, og spekulerer på, hvorfor jeg var så klog, at dagen - og hvad tænkte jeg? Jeg kunne nok ikke gøre det igen.
Anyway, jeg har fundet endnu et blog med den lille \ "male en dag \" tema - kun små, 6 \ "x 6 \" malerier, der er fortryllende at se på, og har de fem elementer af design (linje, form, tekstur, masse og farve) i god stand.
Disse malerier er skabt af kunstneren Lisa Daria, og bloggen, som hun præsenterer dem, er dejligt! Det er den slags ting, der, selv om jeg er klar over det dengang, vil krybe ind i mit sind, når jeg vælger tråde og farver til et projekt. Disse billeder viser en vidunderlig brug af de vigtigste farver, sekundær farve, og accenter! (Med andre rører også).
Har du nogensinde tænkt over, hvordan udsmykning tidsskrifter subtilt påvirke os i at sætte nye trends for farve og møbler? Jeg ved, at nogle gange i første jeg ikke kan lide det på alle, men lidt efter lidt bliver det velkendte og føles godt. Det samme sker i modeverdenen!
Næste er bloggen af Lin Moon på PURPLE FAN.In stillingen viser i dag, er hun præsenterer nogle quilts fra Long Beach dynen viser af sommeren.
Dette første er af Pam Berry - og jeg elsker ikke blot farverne, men teksturen og sammensætning.
Næste er en dyne byder hibiscus, og hvis du klikker for at forstørre det, når du går til hendes blog, vil du se nogle udsøgte syninger på blomsten - det gav mig nogle ideer til Broderi blomst behandling!



Lin Moon også mønstre og masker stærkt forskønnet og meget fantasifuld skøre dyne kunst bh'er til den årlige kalender, der sælges for at skaffe midler til forskning i brystkræft - og hun deltager i SMAG aktivitet, som PINTANGLE. Jeg nyder virkelig at se, hvad hun gør med de ugentlige sting - en meget talentfuld dame, og værd en daglig besøg!





Ingen kommentarer:

Blog-arkiv