fredag den 25. november 2011

The real deal

Er jeg den eneste der bliver en smule trist, når jeg træder ind i en legetøjsbutik og kigger ned langs de endeløse hylder med alt for meget legetøj lavet i billige og skadelige materialer? Jeg synes det er trist, at så mange forældre ser igennem fingre med alle de skadelige stoffer og kemikalier, som der findes i den plastic, det kunststof og alle de andre materialer, som meget legetøj i dag er lavet af! Det kan godt være at en flot plasticbil virker tiltrækkende på barnet, men skylder vi ikke vores børn at passe bedre på? Jeg har i hvert fald valgt at sige nej til alt hvad der hedder plasticlegetøj, og jeg køber udelukkende trælegetøj til mine unger. Jeg synes vi alle skylder både vores børn og vores natur at være kritiske over for det legetøj, som vi masseforbruger! Og trælegetøj har desuden en lang række fordele, for udover at være sunder for både børn og miljø, så er det også langt mere holdbart. Det er alment kendt at det meste plasticlegetøj falder hurtigt fra hinanden, mens trælegetøj kan bruges i mange år. Og der er efterhånden også meget spændende trælegetøj at vælge imellem i butikkerne, så der er ingen undskyldning!

Ingen kommentarer:

Blog-arkiv